2013. július 23., kedd

Angliai bakancslista II. - Móka & kacagás

Miután a következő egy évemet Londonban töltöm, ezért nekiálltam picit beleásni magam a város és az ország történetébe, hogy összeszedjek magamnak egy kis listát, hogy hova is lesz érdemes ellátogatnom az elkövetkezendő egy évem folyamán. Akad egy két hely, ahol már jártam, de a jó dolgokból sosem elég. ;)
Bár egy év hosszú idő, de rengeteget fogok dolgozni, ezért biztosan nem lesz ennyi mindenre időm, ezt már előre látom. De nem baj, hosszabb távon is szeretnék kint maradni, ha ez az egy évem letelik, tehát pozitívan állok a dolgokhoz, úgy gondolom a későbbiekben bőven lesz időm az alábbiak megvalósítására (ujjak keresztben :D).

Igyekszem egy bizonyos szisztéma szerint csoportosítani a dolgokat, így nektek és nekem is könnyebb átlátni a (nem is olyan) kicsi listámat. Persze mindez a teljesség igénye nélkül van összeszedve, hiszen majd az ottani életbe belecsöppenve úgyis bővülni fog, ezek csak a tipikus "turista" célpontok nagyrészt.:)

Móka és kacagás:
Az előző kultúrás részleg után úgy gondoltam vidámabb vizek felé evezek, és felkutattam azokat a helyeket, amiket szívesen megnéznék amíg ott vagyok. Nyilván ízlések és pofonok, kinek mi a szórakozás, mert olyan helyek is szerepelnek a listámon, amik inkább a szorongást hozzák elő az emberből, mintsem a nevetést, de én azt mondom, néha érdemes feszegetni a határainkat.;) Jó olvasgatást!


Warnerbros Studio London:

Ki ne szeretne ellátogatni Harry Potter varázslatos világába? Mostanában rengeteg brit youtuber-nél láttam (pl. Zoella ) hogy ellátogattak ide, és én is teljesen belelkesedtem, és természetesen eldöntöttem, hogy ha törik, ha szakad én ide elmegyek. Mert ugyebár semmi jónak elrontója nem vagyok...:D.


képek forrása: wbstudiotour.co.uk



Legoland Windsor:

Igazából valahogy az az érzésem, hogy ezt sem az én korosztályomnak szánták, de természetesen ez engem nem zavar.:D Mégiscsak a minikorunk ikonikus játéka a legó. Legalábbis én szerettem játszani vele, emlékszem, mindig igyekeztem kis precízen megépíteni egy házat, több kevesebb sikerrel. A belépő felnőtteknek 65, gyerekeknek pedig 60 font (kb. 21-22 ezer forintnak felel meg), ami elég húzós, de mivel interaktív helyszínekkel vár minket Windsor ezért nem tartom túl soknak, pláne ha hozzáadom, hogy ott kint amúgy is magasabban vannak az árviszonyok, mint amit itthon megszoktunk.



The Ghost Bus Tours- Edinburgh

Nos már a nevében is benne van, hogy ez egy "szellemjárat", és azt ígérik, hogy bemutatják az utasoknak Edinburg sötét oldalát és piszkos kis titkait. Ki ne szeretne egy jó kis borzongást, miközben boszorkányokról és szellemekről szóló történeteket próbálnak meg elhitetni velük? Nekem amikor olvastam erről kapásból Harry Potter világa, és a Kóbor Grimbusz jutott eszembe... Egyébként akik most furcsán merednek a soraimra igen tudom... tudom hogy Edinburgh Anglia másik felén van, de álmodozni lehet.:D Remélem lesz időm "átruccani".


The London Dungeon:

Lényegében ez egy 90 perces előadás, speciális effektekkel fűszerezve, és az alapkoncepció szerint itt megismerhetjük London sötét múltját. Többek között például a Sweeney Toddból ismert jeleneteket láthatunk, tehát a borzongás itt is garantált.


Chessington Theme Park:

Na itt aztán tényleg van minden, amit el tudtok képzelni (legalábbis a leírások alapján). Elmehetsz egy egy órás szafarira, van állatkert, egy tengeri témás részleg, kalózok, és egy külön szafari témájú hotel is várja az odaérkezőket, ha esetleg valaki szeretne ott éjszakázni. Szerintem ez az a tipikus hely, amit a picik és a nagyok egyaránt élvezhetnek, én személy szerint alig várom, hogy betehessem oda a lábam. Éledezik bennem a gyerkőc.:D


Thorpe Park:

Képzeljetek el egy vidámparkot tele hullámvasutakkal és igazából mindennel, ami pörög, forog és garantált a szédülés és a magas adrenalinszint. Az árak mondjuk elég húzósak, egy felnőtt jegy 43 font, ami kb. 15000 Ft, de ha jól tudom a budapesti vidámpark sem sokkal olcsóbb. Mindenesetre egy látogatást mindenképpen megér.
azt hiszem, ezt hívják meredeknek...:D



képek forrása: thorpepark.com


Madame Tussauds:

Gondolom a viaszbábuk otthonát senkinek nem kell bemutatnom, mindenki hallott már róla.:) Ami szerintem rettenetesen jó, hogy a kiállítás egy bizonyos tematika szerint van elrendezve, így nem egy nagy kuszaság az egész. Előző Londonba látogatásom alkalmával természetesen már jártam itt, de mint nálam úgy általában, itt is adódott egy kisebb gikszer. Mégpedig az, hogy a barátnőmmel az egyik emeleten eltévedtünk, valahol a horrorkamra környékén, és sehogyan sem találtuk, hogy melyik irányba lehet továbbmenni, így hogy ne ragadjunk ott, inkább elindultunk visszafele. Ezt azóta is bánom, mert mindenki teljesen odavolt, hogy a vége mennyire szuper... Hát, ez van, az élet kegyetlen. Na de majd most jól megnézem magamnak a végét...:D Ettől függetlenül azért pozitív élményeim is kapcsolódnak ehhez a helyhez. Mi pont abban az időszakban jártunk ott, amikor még nagyon menőnek számított a Big Brother című show, gondolom sokan emlékeztek még rá. Ezt a dolgot meglovagolva, a panoptikumban kialakítottak egy szobát, ahova bementél, megkérdezték a neved, hogy honnan jöttél stb., teljesen úgy, mint azokban a "kibeszélő szobákban", ahol a villalakók mindig pletykáltak a "nagy testvérrel". Mi kis nyolcadikosként a kevéske angoltudásunkkal igyekeztünk elpötyörögni... Ekkor a "nagy testvér" megkért minket, hogy énekeljünk neki valamit a saját nyelvünkön. Mivel nem akartunk a Boci boci tarkával égni, ezért Hej Dunáról fúj a szél lett belőle... Erről azóta is megvan a helyes kis dvd, mert ugye ha már ezt megcsináltuk meg is akartuk venni a kis műsorunk. Epic (fail) volt... 

 




City Cruise:
Ez igazából csak egy sétahajókázást takar a Temzén. Semmi hatalmas dolog, de úgy gondolom, hogy nagy élmény lenne. Az ilyen utakon London látványosságainak nagy részét csodálhatjuk meg a folyón ringatózva, igazából ugyanúgy mintha a Dunán utaznánk mondjuk.:)


London Eye:

Ez az a látványosság, amit gondolom senkinek nem kell bemutatni, hiszen mindenki ismeri London méltán híres óriáskerekét, ami a Temze partján áll. Ezen már egyszer mentem egy kört, de muszáj lesz még egyszer. Hatalmas élmény, hogy egy teljesen más perspektívából szemlélheted a várost, pláne amikor felérsz a legmagasabb pontra, és minden csak apró pöttynek látszik odalent. Ami nekem még külön élmény volt, hogy a kerék nem áll le, mert elég lassan mozog ahhoz, hogy az emberek ki és beszálljanak.:) Picit utánaolvastam, és kiderült, hogy 135 m magas, és tiszta időben akár 40 km-es távolságig is el lehet látni a tetejéről, ami azért nem gyenge teljesítmény... Ha valaki Londonban jár, ezt semmiképpen sem szabad kihagyni, kötelező!










Első körben ennyit találtam, ami nálam ebbe a kategóriába esik, de ha valaki már járt/ élt ott, és van bármi jó ötlete ami a vidámparkos témakörhöz tartozik, az nyugodtan jelezze, mindig nyitott vagyok az új ötletekre. Ha még nem voltatok ott, akkor is nyugodtan írjatok, kíváncsi vagyok mindenki véleményére!:)
Szép napot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése