2013. július 11., csütörtök

Angliai bakancslista I. - Múzeum & kultúra

Miután a következő egy évemet Londonban töltöm, ezért nekiálltam picit beleásni magam a város és az ország történetébe, hogy összeszedjek magamnak egy kis listát, hogy hova is lesz érdemes ellátogatnom az elkövetkezendő egy évem folyamán. Akad egy két hely, ahol már jártam, de a jó dolgokból sosem elég. ;)
Bár egy év hosszú idő, de rengeteget fogok dolgozni, ezért biztosan nem lesz ennyi mindenre időm, ezt már előre látom. De nem baj, hosszabb távon is szeretnék kint maradni, ha ez az egy évem letelik, tehát pozitívan állok a dolgokhoz, úgy gondolom a későbbiekben bőven lesz időm az alábbiak megvalósítására (ujjak keresztben :D).

Igyekszem egy bizonyos szisztéma szerint csoportosítani a dolgokat, így nektek és nekem is könnyebb átlátni a (nem is olyan) kicsi listámat. Persze mindez a teljesség igénye nélkül van összeszedve, hiszen majd az ottani életbe belecsöppenve úgyis bővülni fog, ezek csak a tipikus "turista" célpontok nagyrészt.:)

Múzeum & kultúra:
Na gondolom most ezzel mindenkit nagyon megleptem. Vagy talán mégsem. Nem mondanám, hogy mindig élvezem a múzeumokat, de valamiért megvan az a szokásom, hogy ha új helyre megyek, akkor ellátogatok a múzeumokba, teljesen mindegy, hogy milyen témakört tár fel. Így Hollandiában voltam halászmúzeumban, Németországban trombitamúzeumban, ami így elsőre furcsa, de hékás, kis városokról beszélünk.:) London persze teljesen más tészta, itt jórészt olyan múzeumok vannak, amiknek a tartalma valóban felkelti az érdeklődésem, és jó részükben már jártam is, de az még az őskorban volt (kb. 6 évvel ezelőtt), ezért aktuális az újabb látogatás.

British Museum:
Azt hiszem ez az örök klasszikus, aki Londonba látogat, az tuti, hogy nem hagyja ki. Elárulom, nem is érdemes, hiszen ez a világ egyik legnagyobb és legrégebbi történeti múzeuma. Engem lenyűgözött kis nyolcadikosként, mind az épület kialakítása, ami egy körfolyosós csoda, mind a tartalmi rész, ami fantasztikus, és rengeteg mindent meg lehet itt találni.


gyönyörű ez a hely



Natural History Museum:
Ez a Természettudományi Múzeum, ahol már szintén jártam, de nagyon szeretnék visszamenni, aminek több oka is van. Az egyik, hogy rengeteg dinoszaurusz csontváz van, és kíváncsi vagyok, elérik-e nálam még mindig ugyanazt a hatást, mint fiatalabb koromban. A másik (és jelentősebb érv) pedig, hogy itt földrengés imitációval is találkozhatunk, amit mi a barátnőmmel valahogy szerencsésen elkerültünk... Ezenkívül még rengeteg ásvány, csigaházak és különféle kövek találhatóak itt, amikről vagy 100 millió fényképet készítettem, de annyira már nem kötnének ma le.

kapásból ilyeneket látsz, ha belépsz... hát lehet ezt a helyet nem szeretni???



hiteles voltam, tudom...:D
  
te mozgattad a kart, a képernyőn pedig láttad, hogy mozogna a dinó  


egy több ezer éves fa törzse :)
ez pedig mozgott is és hangokat is adott ki  :)

National Maritime Museum:
Itt is jártam már korábban (nincs új a nap alatt mi?), de nem igazán emlékszem rá, be kell, hogy valljam. Annyi rémlik, hogy akkor nekem különlegességként hatott, mert ilyesmit még nem láttam azelőtt, és hogy egy nagyon szép parkos környezetben volt. A másik kecsegető dolog, hogy a múzeum nem máshol, mint Greenwichben található, a híres csillagvizsgálótól nem is olyan messze, ahol a nem kevésbé híres  0° délkör található. Így nincs mit tenni, ide is vissza fogok bandukolni, hogy felelevenítsem az emlékeket.:)


csodaszép zöld övezet :)


Museum of London:
Gyakorlatilag ez egy helytörténeti múzeum, ahol festményektől elkezdve, dokumentumokon át a ruhákig elvileg mindent megtalálsz, ami London városával kapcsolatos. Az az érzésem, hogy ezt a helyet vagy nagyon szeretni, vagy nagyon utálni fogom. A helytörténeti múzeumokkal valahogy mindig szélsőséges a viszonyom, vagy tetszenek, vagy halálra unom magam. Majd meglátjuk, itt mi történik.:)

Science Museum:
Ő lenne a Tudományos Múzeum, és sok forrás szerint itt található a világ legnagyobb tudományos gyűjteménye.Nem mondanám, hogy én voltam a történelemórák leglelkesebb látogatója, de Stephenson első gőzmozdonyára és az Apollo 10 parancsnoki kabinjára még én is kíváncsi vagyok. Ezen felül pedig a múzeum egy 3D-s mozival is rendelkezik, ahol szintén különböző témakörök közül választhatunk. Ki az, aki erre nemet tudnak mondani?:D

Cartoon Museum:
Kiskoromban (és be kell valljam még most is...) nagy meserajongó voltam, ezért a Grafikai Múzeum sem maradhat ki a sorból. Ez egy egészen új keletű dolog, 2006-ban nyílt, és a brit grafika történetét mutatja be. Ez így elsőre talán unalmasnak hangzik, de mivel eredetileg a gyerekeknek szánták a múzeumot, ezért én úgy gondoltam, adok neki egy esélyt. Egy nagyra nőtt gyerek vagyok, nincs mit tenni.:D

Pollock's Toy Museum:
A Grafikai Múzeum után simán belefér a listába egy játékokkal kapcsolatos hely is. Nem nagyon tudom, mit is várjak ettől a helytől, azt ígérik, hogy a világ minden tájáról találok itt valami kis csodát.Valaki esetleg járt már itt?

National Gallery:
Ő lenne a Nemzeti Képtár, amely a sokak által jól ismert Trafalgar téren található. A tér már magában is csodálatos látvány, de ha már ott vagyunk, szerintem ide mindenképpen megéri benézni. Ide még én sem jutottam el, ezért kíváncsian várom, hogy mit rejteget a zöld kupolás épület. Nem mondanám, hogy annyira rajongok a festészetért, de amikor egy múzeum olyan nevekkel kecsegtet mint például Michelangelo, Leonardo da Vinci vagy Van Gogh, akkor az ember lánya már bizony kedvet kap a látogatáshoz.



Tate Modern:
A nemzeti képtárhoz hasonlóan, itt is festményeket csodálhatunk meg, azonban itt már a modern művészeti alkotásokra vethetünk egy pillantást. Itt többek között megemlíthetjük Picasso vagy éppen Dali műveit is.Ide sem sikerült eljutnom, ezért az elkövetkező egy évben ezt mindenképpen szeretném útba ejteni.:)

Buckingham Palace:
Tudom, hogy ez nem múzeum, de a kultúra kategóriába bőven belefér.:) Amikor régebben ott jártam, akkor csak kívülről csodáltuk meg, illetve végignéztük az őrségváltást, ami hatalmas élmény volt. Én akkor azt hittem, hogy ennyi, itt nincs is más látnivaló. Azóta azonban felcseperedtem, és megtudtam, hogy be is lehet menni a palota bizonyos részeire. Ha jól tudom, csak akkor nyitják ki a kapukat a nagyközönség előtt, amikor a királynő elutazik, így ezt érdemes előre megnézni, és úgy időzíteni, ha valaki hozzám hasonlóan szeretne bekukkantani.:)


itt már kisebb tömeg gyülekezett az őrségváltásra várva

itt pedig már szinte moccanni is alig lehetett a tömegben




Globe Theatre:
Gondolom a Globe színházat senkinek nem kell bemutatnom, és valószínűleg sokaknak beugrik Shakespeare neve is a színház hallatán. Már irodalomórán is felkeltette valamiért a figyelmemet, bár nem tudnám pontosan megmondani miért. Mindenesetre szeretném végignézni az ottani kiállítást, ami az akkori Londont és sok az akkori színházzal kapcsolatos témakört mutat be.

Stonehenge:
Úgy érzem ez is joggal kerül ide, hiszen mi kultúra, ha nem egy őskori építmény? Bár igaz, hogy egy bizonyos szempontból még így is kakukktojás, hiszen ez Wiltshireben található, ami a Google szerint körülbelül 2 órányi autóútra található. Elég sok misztikum lengi körbe, és az UNESCO világörökségeinek a listáján is szerepel már egy jó ideje, ezért ide tényleg nagyon szeretnék ellátogatni.:)

Nos talán kicsit hosszúnak tűnik, de én már csak ilyen kis kíváncsi teremtés vagyok. Egyébként, ha valaki már járt/ élt ott, és van bármi jó ötlete ami a múzeum& kultúra témakörhöz tartozik, az nyugodtan jelezze, mindig nyitott vagyok az új ötletekre. Ha még nem voltatok ott, akkor is nyugodtan írjatok, kíváncsi vagyok mindenki véleményére!
Ezt egy kisebb sorozatnak szántam, a későbbiekben kitérek a vidámparkokra, és különböző városokra, ahova szeretnék ellátogatni. Remélem tetszenek a hasonló kis listák.
Szép napot mindenkinek!:)

Ui. Az összes fénykép a saját kis gyűjteményemből való, és meg kell hogy mondjam, elég büszke vagyunk magunkra, hogy tökmag korunkban egész jó képeket lőttünk. Valamint ezért nincs mindenhol kép. Szerettem volna, ha a saját élményeimet is visszaadhatom nektek egy kicsit a képeken keresztül.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése