2013. január 25., péntek

Barátok a világ körül

Ki ne szeretett volna barátokat szerezni a világ minden tájáról? Na jó, talán nem mindenki, de én mindig is imádtam más országokban élő emberekkel ismerkedni. Ma már rengeteg lehetőségünk nyílik erre, és nem csak az utazásra gondolok...

A legegyszerűbb és legnyilvánvalóbb a módszer az utazás, vagy ha egy hosszabb időre kiköltözünk külföldre, de ez sajnos nem mindenkinek adatik meg. Mit tehetünk ilyenkor?
Ha nagy városban élsz, akkor szerencséd van. Szinte minden iskolába érkeznek cserediákok, vagy egyetemekre / főiskolákra érkeznek erasmussal tömkelegével. Neked csak annyi a dolgod, hogy megtaláld őket, és légy nyitott!:)

Én viszonylag szerencsésnek mondhatom magam, mivel általános iskolás korom óta, szinte nem telt el úgy év, hogy ne lett volna legalább egy külföldi tanárunk. Emlékszem mindig jöttek hozzánk gyakorlatra, és jó pár angol órát tartottak nekünk. Imádtam őket!:)

Ezután pedig jött az au pairkedés, aminek rengeteg mindent köszönhetek, többek között remek barátokat! Szerencsésnek érzem magam, hogy összehozott velük a sors, és hogy pár nap után is úgy kezeltek, mintha már évek óta barátok lennénk! Ezen felül elvittek a környéken bulikba, megtudtam hol érdemes vásárolni...:D Persze ebben azért a család is a segítségemre volt, de tényleg örülök, hogy megismerhettem ezeket az embereket!:)

Ha ez a lehetőség sem jön össze, még mindig fordulhatunk az internethez. Gondolom több un. "barátkozós oldal" is létrejött már, én személy szerint az interpals nevű oldalt ismerem csak. (http://www.interpals.net)
Az elején még én is kissé idegenkedtem a dologtól, mert mégiscsak az internetről beszélünk, kamu profilok tömkelege, bla bla. De rájöttem, hogy egész jó móka ez. Nem csak új barátokat szerezhetsz, hanem a nyelvet is gyakorolhatod, sőt újakat is megtanulhatsz mások segítségével. Persze azért csak okosan, sosem lehet tudni ki ül a gép túloldalán, ne adjunk ki minden adatot! Nekem csak jó tapasztalataim vannak, már 3 olyan barátom van, akiket itt ismertem meg és napi kapcsolatban állunk. Igen joggal nevezhetem őket barátnak azt hiszem, hiszen már egy éve beszélünk napi szinten, és elég sok mindent tudnak rólam, és ez fordítva is igaz. Amint lehet, összehozzuk a személyes találkozót is!:)

Nyilván vannak még egyéb lehetőségek is, nekem elsőre ennyi jutott az eszembe. Más is ennyire imád különböző kultúrákból származó emberekkel találkozni és beszélgetni, vagy csak nálam teljes az obsession?:D

Már megtaláltok facebookon is: https://www.facebook.com/AllYoursBlog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése